Online onderzoek
Panels voor online onderzoek
Voorafgaand aan elk onderzoek wordt een afweging gemaakt wat de beste methode van dataverzameling is. Dit vanuit het perspectief van de onderliggende onderzoeksvraag, de doelgroep voor onderzoek en ‘vindbaarheid’ van de juiste respondent. Maar ook de doorlooptijd en het beschikbare budget kunnen een rol spelen.
Online onderzoek is een van de methodes van kwantitatief onderzoek. Online onderzoek kan uitgevoerd worden op mailbestanden die een klant beschikbaar heeft, denk bijvoorbeeld aan klantbestanden (bij KTO) of werknemersbestanden (bij MTO). Indien er geen bestanden voorhanden zijn, kan gebruikt gemaakt worden van online panels. De leden hiervan kunnen benaderd worden voor onderzoek. Omdat belangrijke achtergrondkenmerken van de leden bekend zijn, kunnen ze gericht worden uitgenodigd voor deelname.
Voor meer informatie over de mogelijkheden of welke doelgroepen er bereikt kunnen worden, neem contact op!
Voorafgaand aan elk onderzoek wordt een afweging gemaakt wat de beste methode van dataverzameling is. Dit vanuit het perspectief van de onderliggende onderzoeksvraag, de doelgroep voor onderzoek en ‘vindbaarheid’ van de juiste respondent. Maar ook de doorlooptijd en het beschikbare budget kunnen een rol spelen.
Online onderzoek is een van de methodes van kwantitatief onderzoek. Online onderzoek kan uitgevoerd worden op mailbestanden die een klant beschikbaar heeft, denk bijvoorbeeld aan klantbestanden (bij KTO) of werknemersbestanden (bij MTO). Indien er geen bestanden voorhanden zijn, kan gebruikt gemaakt worden van online panels. De leden hiervan kunnen benaderd worden voor onderzoek. Omdat belangrijke achtergrondkenmerken van de leden bekend zijn, kunnen ze gericht worden uitgenodigd voor deelname.
Voor meer informatie over de mogelijkheden of welke doelgroepen er bereikt kunnen worden, neem contact op!